پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250586
رفتارهاي تحريک‌آميز آمريکا در منطقه نشانه ضعف آنهاست/ مانور سپاه قدرت نظامي ايران را به نمايش گذاشت
تاریخ انتشار : 1399/10/29 10:05:54
نمایش : 1368
رفيعي راد با بيان اينکه رفتارهاي تحريک‌آميز آمريکا در منطقه از جمله اتفاقاتي است که به اقدامات التهاب‌بخش و کارهاي نامتعارف شناخته مي‌شود، گفت: مانور سپاه قدرت نظامي جمهوري اسلامي را به نمايش گذاشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام سيدمهدي رفيعي راد در گفتگو با خبرنگار سفيرافلاک با اشاره با مانور اخير سپاه اظهار داشت: سپاه يک مانور موشکي ويژه با نام پيامبر(ص) برگزار کرد،اين مانور بعد از مانور ارتش انجام شد که از جهاتي يک مانور ويژه محسوب مي شود.

وي افزود: منابع قدرت به صورت عمومي براي همه کشورها در حوزه هاي رهبري، نهادهاي ملي، نيروهاي مسلح، جغرافيايي، ظرفيت هاي کشور، جمعيت و خصوصيت هاي ملي، روحيه ملي و توانايي هاي علوم  و فناوري است و برآيند همه اين موارد، قدرت ملي کشور را تشکيل مي دهد.

کارشناس مسائل سياسي تصريح کرد: امروز کشوري مقتدر به نام جمهوري اسلامي ايران وجود دارد که با التهاب آفريني و دشمني ايالت متحده مواجه است و تحريم هايي را در دستور کار قرار دادند و به صورت غير مستقيم وارد اقدامات تحريک آميز سياسي شده اند که در اين راستا با استفاده از کمک کشورهايي که خرد سياسي خود را از دست داده اند اقدام مي کنند.

حجت الاسلام رفيعي راد با اشاره به اينکه هيچ کدام از کشورهاي منطقه در مواجهه با قدرت جمهوري اسلامي ايران، از تاب آوري برخوردار نيستند، گفت: امروز يمن با دست خالي در برابر عربستان ايستاده و اگر کشوري خطايي کند جمهوري اسلامي ايران با همه توان در برابرش مي ايستد.

وي بيان کرد: رفتارهاي تحريک آميز آمريکا در منطقه مانند آوردن بمب افکن ها، متوقف کردن ناو هواپيما بر در اقيانوس هند، پروازهاي مکرر و متوالي جنگنده ها و هواپيماهاي سوخت رسان در نزديکي مرزها و در نهايت اعزام يک زيردريايي در خليج فارس از جمله اتفاقاتي است که به اقدامات التهاب بخش و کارهاي نامتعارف شناخته مي شوند.

کارشناس مسائل سياسي خاطرنشان کرد: آمريکا بعد از جنگ جهاني دوم، در کتب علمي و ادبيات سياسي اين توليد محتوا را تکرار کرد که جنگ براي دستيابي به صلحي بهتر رخ مي دهد و توسل به قدرت نظامي را اينگونه توجيه کرده اند.

رفيعي راد با بيان اينکه مانور سپاه، حريف را به درک درستي از هزينه اقدام نظامي مي رساند، افزود: تجهيزات در نظام ما تابعي از تدبير کل نظام است و مانور موشکي بخش جزيي از اقتدار سازي جمهوري اسلامي است که به نمايش گذاشته شد.

وي بيان کرد: ماهيت حضور نيروهاي نظامي آمريکا در منطقه، استفاده از ظرفيت جغرافيايي منطقه است و يک نظر اقتصادي بوده که براي تامين هزينه هاي خود براساس يک الگوي تکراي، يک استعمار نو را در منطقه رقم زده و به اين اکتفا نکرده و دشمني خود را ادامه دادند به طوري که در کشور ما علائمي که برجستگي آن در سال ۸۸ نمايان بود و خودباختگي برخي عناصر سياسي داخلي و غرب زدگي اين افراد به کشورهاي غربي که در رفتار آنها مشخص است سبب شده تا کشور آمريکا را به طمع بيندازد.

کارشناس مسائل سياسي خاطرنشان کرد: نيروهاي مسلح ابتدا از سرمايه ايماني پرسنل بهره مي برند و نمونه آن شهيد حججي بود که دنيا را به لرزه درآورد و اين يک نماد از توان ما بوده و براي جلوگيري از اقدامات جنون آميز دشمن از همه ظرفيت خودمان براي رساندن پيام به آنها استفاده مي شود.

وي تصريح کرد: قرار نيست همه توان نظامي را به نمايش بگذاريم اما فرداي ما فردايي بهتر در جهان با صلح و آرامش است و آنها با اين اقدامات نمي توانند خسارتي بزنند، اما لازم است انسجام و وحدت حول محور ولايت حفظ شود، اگرچه برخي با صداهاي غرب همراه مي شوند اما بايد مردم با بصيرت نسبت به اقدامات اينها آگاه باشند تا نتوانند با انحراف در اتفاقات سياسي باعث خسارت شوند.

کارشناس مسائل سياسي اظهار داشت: حجم پرتاب موشک ها به نمايش گذاشته شد و تعداد بالاي شليک هاي به کار رفته در يک مانور يعني تعداد زيادي توليد شده و دقت بالاي موشک ها به اهداف تعيين شده، نشان دهنده قابليت تمرکز در اين بخش است.

وي عنوان کرد: اين مانور پيام قابل توجهي است که در سلسله اقدامات نظامي به صورت منسجم انجام مي شود و آن هم دفاع از مرزهاي سرزمين است؛ جزاير سه گانه، جزاير استراتژيکي محسوب مي شود و کشوري که به آن اعتنا نمي کنيم دخالت هايي مي کند به طوري که جزاير سه گانه بحث تاريخي است که در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، مشاور امنيت ملي آمريکا به صدام گفته بود که اين جزاير را فتح کند و طبيعي است کشورهاي استعمارگر چنين چيزهايي را تصور کنند.

وي بيان کرد: يکي از پاسخ هاي جدي همين مانور موشکي بود که منطق آنها زور و قدرت است و بايد در خصوص ايجاد بازدارندگي جمهوري اسلامي، پيام هزينه سازي و جديت جمهوري اسلامي براي هر گونه اقدام نابخردانه انتقال داده شود.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html